وبلاگ طراحی سایت وبلاگ طراحی سایت .

وبلاگ طراحی سایت

شناسایی کردن فضای وب مورد نیاز

شناسایی کردن فضای وب مورد نیاز

این قسمت بستگی دارد که هدف شما برای راه اندازی و طراحی سایت چه چیزی باشد؟ اگر هدف شما تمرین و یادگیری است نیاز به فضای کوچک دارید. به صورت کلی پیشنهاد می کنم میزان فضای مورد نیاز خود را به این صورت تعبیه کنید.
۲۰% فضای هاست برای اسکریپت ها و فایل – ۳۰% برای ایمیل ها – ۵۰% برای فضای بک آپ ها در نظر بگیرید.
خوب اگر شما قصد راه اندازی و طراحی سایت خدماتی و یا اطلاع رسانی دارید داستان فرق می کند و شما باید از پلان های شرکتی استفاده کنید. زیرا هم باید به اندازه کافی برای فایل ها و اسکریپت ها فضا داشته باشید و هم برای عکس ها و فیلم ها و مولتی مدیای سایت فضای مناسبی داشته باشید.

بعد از ثبت دامین همچنین هر چه مطالب سایت شما به مرور زمان بیشتر می شود و سایت شما گسترده می شود به فضای بیشتر ی نیاز دارید.
یک جمله معروف که خیلی از ارائه دهندگان هاست می گویند ” هاست با فضای نامحدود” این جمله دروغ محض است چون اطلاعات شما بر روی هارد دیسک قرار می گیرد و این هارد دیسک ها هم یک فضای مشخصی دارند که بین کاربران تقسیم می شود پس کلمه نامحدود صرفاً یک کلمه تبلیغاتی است.
۲- شناسایی پهنای باند و ترافیک برای میزبانی سایت

بگذارید این مسئله را با یک مثال روشن کنم. شما برای استفاده از اینترنت خانگی محدودیت دارید و در ماه تا یک اندازه ای می توانید از آن استفاده کنید و برای استفاده بیشتر باید گیگ بخرید. این مورد درباره ی هاست هم صادق است. هر شرکت ارائه دهنده هاست در پلن های مختلف یک مقدار مشخصی ترافیک به صورت ماهیانه در نظر می گیرد. حالا اگر شما قبل از پایان ماه بیشتر از آن مقدار مشخص استفاده کنید سریس شما معلق می شود و باید گیگ اضافی بخرید.

خوب این درمورد ترافیک است اگر برایتان سرعت بارگذاری سایت و دانلود و آپلود مهم باشد به پهنای باند باید بیشتر دقت کنید. خوب تا اینجا به اهمیت پهنای باند و ترافیک برای طراحی سایت پی بردید. شاید باور نکنید اما سرعت لود شدن سایت شما بر روی سئوی وب سایتتان تاثیر می گذارد هر این سرعت بیشتر باشد. شما نمره ی سئو بهتر و همچنین بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۲:۴۰ توسط:فرزاد موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده